1 Eylül 2015 Salı

Biri Geri Dönüşüm İki Tulum

Tulumları, moda dünyası henüz keşfetmediği zamanlardan beri severim. Hatta 1990'lı yıllarda nereden bulmuşsam bir düğünde de giymişliğim var. O yıllardan kalma iki kısa bir uzun tulumumu da halen saklar, ara sıra giyerim. Bugün göstermek istediğim iki tulum da aslında kendim için tasarladığım fakat kızıma kısmet olan parçalar.


Yukarıdaki tulumu çok ince bir kumaştan patronsuz kestim. Kızımın şortlarından birini kalıp olarak kullandım. Üst kısmını da ortadan fermuarlı yaptım. Hepsi göz kararı. Beline lastik diktim. daha çok o kullanıyor ama beden çok dar olmadığından ben de arada giyiyorum.


Bu tulum ise tamamen geri dönüşüm. Geçen yıl babamın giymediği bir pijama altından yapıldı. Orijinalinde yanlardan cepli, oldukça geniş bir pijama idi. Cepleri kullanmak için ağ kısmından daralttım. Şort boyunu ayarladıktan sonra paçadan kalan parçaları birleştirerek diktim ve üst yaptım. Pijamanın hazır olan bel bandını da ortadan diktim, boyundan bağlamalı yaptım. Belindeki lastiği de olduğu gibi kullandım. En son yakasına lastik ve dantel diktim. 


Her zamanki gibi aklıma geldiği anda yapma huyumdan dolayı aşamalarını çekemedim. İki tulum da bu yazın en çok giyilen parçaları oldu.
Hepinize iyi haftalar...

4 yorum:

  1. İkisede çok hoş ancak geri dönüşüm fikri muhteşem. babanızın pijamasının bu hale geleceğini kim bilebilir ??? :)))) fikrinize emeğinize elinize sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. İlk babama gösterdim zaten. O kadar zahmetsiz oldu ki bu yüzden ayrıca sevdim bu tulumu.

      Sil
  2. şebneme katılıyorum harika bir çalışma ve geri dönüşüm.. hayranım becerilerinize .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Hepimiz becerikliyiz bence. Birbirimizden de ne ilham alıyoruz.

      Sil