16 Haziran 2015 Salı

Yazın İlk Elbisesi

Herkese merhabalar,
Yine uzun bir ara verdim biliyorum ama hiç durmadım. Gece yarısı dikiş dikince sıcağı sıcağına resim çekemiyorum. Gündüzleri de araya başka işler girince çoğu zaman diktiklerimi yayınlamadığımın farkına bile varamıyorum.
En son kızıma elbise diktim. Karne gününde koca dolaba bakıp hepimizin klasik cümlesi “giyecek hiçbir şeyim yok” deyince iş başa düştü. Aslında “bana dikmek için bahane çıktı” desem daha doğru olur. Kumaşım dört-beş sene önce çok beğenerek aldığım tülbent gibi çok ince, tam yazlık tiril tiril bir kumaş. Deseni paça kısmına gelecek şekilde bir tulum dikmeyi tasarladım kumaşı aldığım günden beri. Bir türlü kısmet olmadı. Bir gecede bu elbise çıktı ortaya. Demekki yıllardır elbise olmak istiyormuş da ben anlamamışım.


Yandan fermuarlı, desenini ortaya getirmeye çalıştığımdan modelini  kendi  yaratan bir elbise oldu. Desenin  eni  tam beden eni kadar çıktı. Böylece yanlardan diktim, altını da çok az genişleterek  devam ettirdim. Giymesi zor olabilir diye yandan da dize kadar yırtmaç yaptım. Astarlamadım. Onun yerine pamuklu bir kumaşı dar etek diker gibi diktim, beline lastik geçirdim.
Elbisenin desenini dikişle bölmek istemedim. O yüzden yaka ve etek uçlarını yapışkan tela ütüleyerek katladım.


Resimde sağ arkada askı eğriymiş gibi görüntü giyilme hatası sanırım. Sonradan bilgisayara yüklerken fark ettim ama yeniden foroğraflama imkanım olmadı.


Cuma sabahı hava henüz bu elbiseyi püfür püfür giymeye izin vermediğinden kot ceketle kombinledik. Böyle de çok hoş oldu bence.



Ramazana kadar yeni yayın girememe ihtimaline karşı herkese hayırlı ramazanlar ve tüm öğrenci ve öğretmenlere iyi tatiller diliyorum.

6 yorum:

  1. Tam gençlere göre güzel bir tasarım olmuş ellerinize saglık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Hep belden büzgülü elbise dikmiştimkızıma. İlk defa böyle bir şey diktim. Giyince de kızımın büyüdüğünü farkettim.

      Sil
  2. Elinize sağlık . Çok hoş omuş.

    YanıtlaSil
  3. Sizede hayırlı Ramazanlarr. özellikle kot ceket altına çok hoş bir model ellerinize sağlık. bende sizi takibe aldmm

    YanıtlaSil