10 Mart 2013 Pazar

Kızlara Spor Çanta

Kızımın öğretmeni beden eşyalarını koymak için ayrı bir çanta isteyince evde bulunan kot kumaşından kendim dikmeye karar verdim. Benim üniversitedeyken kullandığım çantayı kalıp olarak kullandım. Parçaların şekilleri şu şekilde ortaya çıktı:


Çantanın parçalarını resimdeki gibi kestim. Hiç kalıp çıkarmadan kumaşın üzerine çantayı koyup çizerek çalıştım.
Elimdeki çiçekli bir kumaşı da astar olarak kullanacağımdan astar için de aynı ölçülerde kestim.



Çantanın etrafını süslemek için daha önce deseni hoşuma gittiği için aldığım ama hiç kullanmadığım bir kumaşın desenlerinden faydalandım.


Kumaştaki desenleri tek tek kestim. Çantanın gövdesine diktim. Sonra taban ile gövdeyi birleştirdim. Çantanın daha dik durması için araya astarda kullandığım kumaş ile kapladığım fitili ekleyerek diktim. İlk defa fitil diktim, deneme yanılma yoluyla öğrendim ama pek zor olmadı.
Sonra kapak kısmını diktim.
İç astarını dikmeden önce çantanın arkasına denk gelen yerine cırt cırtlı küçük bir cep yaptım. Onun da tabanını ve kapağını diktikten sonra kot tarafı ile birleştirdim.

Ağız kısmını kot kumaşı içine kıvırarak kapattım.
Saplarını iki kat olarak diktikten sonra tabanın üzerine ve sırt kısmına tutturdum. Sapların sağlam olması için alt tarafı taban ile gövde arasına, üst tarafı da kapak ile gövde arasına tutturarak birkaç kat diktim. Üst tarafın dikişi görünmesin diye kottan kestiğin dikdörtgen bir parçayı da sap birleşim yerinin üzerine diktim.


Çantacıda delik açtırarak eski bir eşofmandan çıkardığım pembe bir ipi deliklerden geçirdim. Uçları çıkmasın diye yaylı, çantalarda bulunan, adını bilmediğim bir sıkıştırıcıyı taktım. Açıkta kalan kısmına da astarın kumaşından pofuduk bir çiçek yapıp diktim. Ortasına da çiçekli bir boncuk diktim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder