15 Mart 2013 Cuma

Eski Kazaktan Hırkaya Dönüşüm

Eşimin yıllardır dolapta bekleyen merserize bir kazağı vardı. Renkleri çok güzel ama merserize olduğundan pek ısıtmıyor, yakası çok boğaza dayandığından pek rahat giyilemiyordu. Hemen yapıp bitecek bir iş yapsam da ne yapsam diye dolabı karıştırırken gözüme çarptı.

Kabaca kalıbı hoşuma giden bir hırkamı üzerine koyarak kestim. Kollarını hiç çıkarmadan tek seferde diktim. Fazlalıkları kestim. Atma olmadı ama sonradan sökülme ihtimaline karşı elimde sürfile yaptım. Kollarını dışarıya bir kat kıvırarak yarım kol şekinde diktim. Düğme yerine kestiğim kumaşlardan ilik diktim. Düğme yerine aynı kumaştan gül yapıp diktim. Bir saat içinde hem yeni bir hırkam oldu, hem de dolaptaki giyilmeyenlerden bir tanesi eksildi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder