15 Ocak 2013 Salı

Yeni Bir Vazo

Bu vazomu da tamamen elime geçen bir pet şişeyi dönüştürme merakımdan yaptım. İşte malzemelerim:
- 1 adet pet şişe
- Beyaz tutkal
- 1 adet plastik kapak
- Milaj kağıdı
- Yapıştırıcı
- Un, su, buğday nişastası, sıvı yağ
recycling plastic bottle

Şişeyi resimde görüldüğü gibi kestim. Hafifçe külah şekli vererek kestiğim üst parçaya sıcak silikon ile yapıştırdım. Sonra bu parçayı plastik kapağın içine sıkıştırdım ve sıcak silikon ile yapıştırarak tabanını oluşturdum. Daha sonra tutkal-su-un karışımı yardımıyla milaj kağıdını pet şişenin etrafına düzgün bir şekilde yapıştırdım. İyice sertleşmesi için bu işlemi aralarda kurutarak birkaç defa tekrarladım.

recycling plastic bottle

Resimde görüldüğü gibi size milaj kağıdı kullanın derken ben gittim gazete kağıdı kullandım. Ve pişman oldum. Çünkü burada boya olarak kullandığım ayakkabı boyası kaç kat boyarsam boyayayım gazete yazılarını kapatmadı. Bu yüzden kaç kat boyadığımı bile hatırlamadığım ayakkabı boyasının üzerini beyaz akrilik boya ile kapatıp yazılar kaybolunca yeniden ayakkabı boyası ile boyadım. Ayakkabı boyasında ısrar etme nedenim bu boyanın homojen bir şekilde dağılmaması nedeniyle oluşturduğu açıklı koyulu renklerin hoşuma gitmesi.

recycling plastic bottle




İstediğim renk tonuna ulaşınca daha önce yaptığım vazodaki gibi kahverengi boya katılmış seramik hamuru hazırladım. Hamurdan dallar, yapraklar, güller yaptım. Silikonla yapıştırdığım bölümü kamufle etmek için ön tarafına hamurdan yaptığım büyükçe bir fiyonk da ekledim. Sonrası en eğlenceli bölümü. Biraz altın rengi parmak yaldız, biraz bronz renkli varak. İstediğim yerlere belli belirsiz sürdüm, vernikledim.




Sonra aldım vazomu gittim çiçekçiye ve yeni çiçeklerini yaptırdım. Son hali böyle oldu:

recycling plastic bottle
Vazoyla birlikte bir de tabak yaptım. O da yarına...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder