5 Ocak 2013 Cumartesi

Vazo Dönüşümü

Hastalanıp evde yattığım bir dönemde işyerinden arkadaşlarımın geçmiş olsun hediyesi olarak getirdiği bir vazoydu bu. Hediyeleri kesinlikle saklama huyum vardır.

Ve bu vazo bakın neye dönüştü ?
 Nasıl mı ? Tutkal, kağıt ve ev yapımı seramik hamuruyla...


Bu çiçeğimi de sakladım. Fakat salonuma pek uymuyordu. Bir müddet arka odada kullandıktan sonra aldım elime makası, dıştaki saten kaplamasını söktüm.
Altından kare şeklinde bir tahta üzerine tutturulmuş silindir mukavvadan bir rulo çıktı.
Tutkalı biraz un ve su ile karıştırarak vazonun üzerine sürdüm. Birkaç kat yağlı milaj kağıdı yapıştırdım. Henüz kurumadan hafifçe elimle büzdürdüm. Alttaki tahta ile rulonun birleşim noktasındaki dik açıyı biraz yumuşatmak için bu aralığa daha fazla kağıt yapıştırdım. Birkaç kat tutkal-un-su karışımını sürüp kurumasını bekledim. İyice sertleşince - üzerine vurunca sanki alçıymış gibi bir ses duyuluyor-aldım elime kahverengi ayakkabı boyasını başladım boyamaya. Derken aklıma resim çekmek geldi. İşte yarısı boyanmış vazonun görüntüsü.
recycling paper crafts


recycling paper crafts
Bu da oluşturduğum dokunun yakın görüntüsü

Ayakkabı boyasının görüntüsü çok hoşuma gitti. Sulu olduğu için kabartmaların bir kısmından akıp gidiyor, bir kısmında birikip daha koyu görünüyor. Böylece eskitme yapılmış gibi göründü.
Boyanın görüntüsü kafamdaki görüntüye uyduktan sonra seramik hamuru hazırladım. Tarifi internette aşağı yukarı benzer tariflerde. Ben şöyle hazırladım:
- 1 ölçü tutkal
- 1 ölçü un
- 1/2 ölçü buğday nişastası
- 1-2 damla sıvı yağ veya gliserin
Bu hamuru oyun hamuru kıvamına gelinceye kadar yoğurdum. Sonradan boyama işinden kurtulmak için hamurun içine kahverengi boya da kattım. Boya hamuru cıvıklaştırdığı için un ve nişasta miktarını biraz artırdım. İstediğim kıvama gelince bu hamurdan çeşitli boylarda güller ve yapraklar yaptım. Çok fazla kurutmadan alt kısmına yapıştırıcı ile yapıştırdım.

recycling paper crafts
Hamurların kuruması için bir gün bekledikten sonra çok az parmak yaldız sürdüm. Önce su bazlı vernikle sonra yat verniği ile vernikledim.

recycling paper crafts
İçindeki çiçekleri de salonumun renklerine uygun olanları ile değiştirdim.

recycling paper crafts

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder